פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, יכהן כיו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות החל ב- 2019

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, מסיים את תפקידו כיו"ר ור"ה לאחר שנתיים

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה, נבחר על ידי נשיאי האוניברסיטאות ליו"ר ור"ה – ועד ראשי האוניברסיטאות. פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב, יסיים את תפקידו כיו"ר, אותו מילא בהצלחה מרובה בשנתיים האחרונות.

פרופ' רובין משמש כנשיא אוניברסיטת חיפה מאז אוקטובר 2016 ונחשב לאחד מהחוקרים וההיסטוריונים המובילים בתחומו. רובין כיהן כמשנה לרקטור אוניברסיטת ניו יורק (NYU) והיה אמון על הקמת שני קמפוסים בינלאומיים באבו דאבי ובשנחאי.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא אוניברסיטת תל אביב ויו"ר ור"ה היוצא איחל הצלחה לפרופ' רון רובין וציין כי: " אני רוצה לברך את חברי ועמיתי למקצוע, פרופ' רובין, על כניסתו לתפקיד בעל חשיבות רבה לעולם האקדמיה, כיו"ר הנהגת ור"ה, ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו. בשנים האחרונות עומד ור"ה בפני אתגרים רבים, הן מבית והן מחוץ אשר להם השפעה מכרעת על עתידה ומעמדה של מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל.

בין האתגרים הבולטים הנמנים הם ניסיונות חוזרים ונשנים של פוליטיקאים להכניס פוליטיזציה לאקדמיה באמצעות חקיקות והתערבויות, הפוגעות בצורה אנושה במערכת ההשכלה הגבוהה ומסכנות את המשך עתידה. אתגר נוסף אותו השכילה ור"ה להבין זה זמן רב ואף עומדת בחזיתו כבר שנים רבות, הוא המאבק בחרם האקדמי על מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.
האוניברסיטאות הן משאב חשוב ועיקרי עבור מדינת ישראל והסטודנטים הלומדים בה הם אלו אשר ימשיכו להצעיד את המדינה קדימה. חובתה של הממשלה להעמיד את נושא ההשכלה הגבוהה בראש סדר העדיפויות שלה, על מנת להבטיח את עתידה של המדינה ואת המשך חוסנה הטכנולוגי, מדעי וחברתי.

פרופ' רון רובין, נשיא אוניברסיטת חיפה ויו"ר ור"ה הנכנס: "שיתוף הפעולה בין אוניברסיטאות המחקר הוא צורך הכרחי ומהותי לקידום אינטרסים חשובים לתועלת המחקר האקדמי בישראל. לכן אני שמח על הזכות הגדולה שנפלה בחלקי לכהן כיו"ר ור"ה ולהוביל יחד עם עמיתיי את  ור"ה כגוף משותף ומלוכד. להערכתי עוד נכונו לנו אתגרים לא פשוטים מול אלו הרוצים להגביל את החופש האקדמי באוניברסיטאות. הגיע הזמן שמדינת ישראל תתחייב באופן מתמשך ומשמעותי לקידום ההשכלה הגבוהה בכלל ולמחקר המדעי באוניברסיטאות במיוחד כדי שנוכל להמשיך ולהיות מדינה מובילה ופורצת דרך בתחומי המדע והטכנולוגיה. אני מודה לעמיתי, פרופסור יוסי קלפטר על הצלחתו הרבה לקדם את ור"ה תוך עמידה בחזיתות מורכבות ומאתגרות, וכל זאת במקביל לניהול מרשים ועשייה רבת פעלים כנשיא אוניברסיטת ת"א".